Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2013

Μια ιδέα που με βοηθά να μιλάω αγγλικά στην τάξη στα juniorάκια.

Καλή Χρονιά σε όλους σας!Σας εύχομαι μέσα από την καρδιά μου το 2013 να είναι μια χρονιά γεμάτη υγεία,αγάπη και προσωπικές επιτυχίες για όλους σας…….Ελπίζω να περάσατε πολύ καλά τις γιορτινές μέρες,να ξεκουραστήκατε και να είδατε αγαπημένα σας πρόσωπα…κι αν φάγατε και λίγο παραπάνω…δεν πειράζει..το δικαιούστε…μην ανησυχείτε και πολύ!
Καιρό έχουμε να τα πούμε!Είχα κι εγώ διάλειμμα για να χαρώ τις γιορτές...μετά χάλασε και ο υπολογιστής μου και μετά δεν μπορούσα να  προσθέσω φωτογραφίες στο blog!Όλα τα καλά μαζί δηλαδή!Ωραία είναι όταν αρχίζουν οι γιορτές,νιώθουμε περίεργα όταν τελειώνουν.Anyway…συνηθισμένοι είμαστε,νομίζω ότι ήδη προσαρμοστήκαμε στην καθημερινότητά μας…εμένα πάντως και η καθημερινότητα μια χαρά μου φαίνεται…
Σκέφτηκα αυτές τις μέρες ποιο να είναι το θέμα της πρώτης μου ανάρτησης για το 2013.Αποφάσισα τελικά να αρχίσω με κάτι απλό…και νομίζω ότι κάτι βρήκα…
Ίσως πολλοί σκεφτείτε ότι το θέμα μου είναι μόνο για νέους συναδέλφους…Ίσως ναι,ίσως όχι.Μπορεί να απασχοληθεί και κάποιους άλλους συναδέλφους.Εσείς θα το κρίνετε αυτό.
Όταν άρχισα να διδάσκω αγγλικά ένας από τους μεγαλύτερους προβληματισμούς μου ήταν αν πρέπει να μιλάω αγγλικά στα juniorάκια,στις πρώτες τάξεις…οφείλω να ομολογήσω ότι δυσκολεύτηκα στο να κρατήσω μια σταθερή στάση…κάθε φορά που τα έβλεπα να δυσανασχετούν αγχωνόμουν και εύκολα κατέφευγα στα ελληνικά,ήμουν κι εγώ πιο μικρή και δεν ήξερα ακριβώς πώς να το διαχειριστώ με τα μικρούλια μου.Με τα χρόνια όμως όλα αλλάζουν….Απέκτησα μεγαλύτερη εμπειρία και κατάφερα να έχω υπομονή και να είμαι σταθερή στους κανόνες που έθετα.Κι εκτός από την υπομονή,κατάλαβα ότι τα παιδάκια είναι έτοιμα να διαχειριστούν και να μάθουν πράγματα που εμείς νομίζουμε ότι δεν μπορούν!Πολλές φορνές μπορούν να ξεπεράσουν τις προσδοκίες μας αρκεί εμείς να είμαστε μεθοδικοί.Και είδα αποτελέσματα!
Επειδή μάλλον οι νέοι συνάδελφοι θα έχουν απορίες για το αν πρέπει να αρχίσουν αμέσως να χρησιμοποιούν την αγγλική γλώσσα,η συμβουλή μου είναι να το κάνουν…θα είναι περίεργο στην αρχή για τα παιδάκια, όμως δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το συνηθίζουν από νωρίς να ακούν αλλά και να απαντάνε στην αγγλική γλώσσα.Και αυτό είναι μάλλον που σήμερα ξεχνάμε πολλοί καθηγητές,ότι δηλαδή και οι μαθητές μας θα πρέπει να μας απαντάνε στην αγγλική γλώσσα,όσο μικροί κι αν είναι.Υπάρχουν απλές φράσεις που μπορούν εύκολα να μάθουν να τις χρησιμοποιούν.Και όσο περνάει ο καιρός θα γίνονται όλο και καλύτεροι και πιο άνετοι αφού θα εξοικειώνονται όλο και περισσότερο.Κάθε αρχή και δύσκολη άλλωστε!
Βρήκα λοιπόν έναν πίνακα ή αλλιώς μια λίστα με απλές εκφράσεις αγγλικών τις οποίες μπορούν να αρχίσουν οι καθηγητές να χρησιμοποιούν στις μικρές τάξεις.Και υπάρχουν και κάποιες φράσεις που μπορούν να χρησιμοποιούν οι μαθητές για να απαντήσουν.
Δεν θέλω να σας υποδείξω εγώ ποιες εκφράσεις να χρησιμοποιείτε.Με αφορμή αυτόν τον πίνακα εγώ θέλω να σας πω τη δική μου ιδέα.Όλοι μας μπορούμε στην αρχή της χρονιάς να φτιάξουμε έναν τέτοιο πίνακα με τις εκφράσεις που θα χρησιμοποιούμε πιο συχνά για να δώσουμε στους μαθητές μας οδηγίες αλλά και τις εκφράσεις με τις οποίες περιμένουμε να μας απαντήσουν οι μαθητές μας.Έτσι θα τους είναι εύκολο να αρχίσουν και να καταλαβαίνουν αλλά και να χρησιμοποιούν (και μάλιστα σωστά!) κάποιες απλές επικοινωνιακές εκφράσεις.Μπορούμε να τον τοποθετήσουμε σε σημείο που να τον βλέπουν συχνά οι μαθητές μας και να τον κάνουμε όμορφο και χρωματιστό έτσι ώστε να τραβάει την προσοχή τους…(η λίστα που παρουσιάζω εγώ μόνο όμορφη και χρωματιστή δεν είναι βέβαια αλλά τέλος πάντων!!!υπόσχομαι ότι αυτή που θα κάνω για τα παιδάκια μου θα είναι πολύ ομορφότερη).Είμαι σίγουρη ότι θα έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα,και θα μας καταλαβαίνουν καλύτερα και θα μας απαντάνε με μεγαλύτερη άνεση και προθυμία.




Βέβαια το θέμα αν πρέπει να χρησιμοποιείται ή όχι η μητρική γλώσσα στην τάξη είναι τεράστιο και δεν είναι πρόθεσή μου να το αναλύσω ή να αναφέρω όλες τις απόψεις σε αυτήν εδώ την ανάρτησή μου.Αν θέλετε όμως,μπορείτε να σχολιάσετε και να γράψετε την άποψή σας για τη χρήση της μητρικής γλώσσας στην τάξη,αν πρέπει να χρησιμοποιείται,σε ποιες περιπτώσεις,πόσο συχνά,σε ποιο είδος δραστηριοτήτων,αν το επίπεδο των μαθητών θα πρέπει να επηρεάζει την απόφασή μας και ό,τι άλλο θεωρείτε σχετικό.Είναι τόσο σημαντικό αυτό το θέμα που όλοι μας χρειαζόμαστε να ακούσουμε τις απόψεις των συναδέλφων μας και τις πολύτιμες προσωπικές τους εμπειρίες.Γιατί σίγουρα,όσο καλά και να τα λέμε στη θεωρία,στην πράξη τα πράγματα είναι συνήθως διαφορετικά και δυσκολότερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου