Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2012

Πώς πρέπει να μιλάω μέσα στην τάξη?

Συνήθως οι δάσκαλοι έχουν ένα συγκεκριμένο τρόπος και ύφος ο καθένας με το οποίο μιλάνε μέσα στην τάξη.Επίσης, ο καθένας τους εφαρμόζει τις δικές του στρατηγικές ώστε να εξασφαλίσει ότι μεταδίδει στους μαθητές του αυτό που θέλουν και ότι γίνεται κατανοητός.
Ας δούμε λοιπόν κάποια στοιχεία τα οποία πρέπει να προσέχετε ως  δάσκαλοι αγγλικών μέσα στην τάξη σας.
§  Συχνοί έλεγχοι: παρακολουθήστε τους μαθητές σας καθώς μιλάτε. Από τις εκφράσεις προσώπου,τα μάτια και το βλέμμα τους σίγουρα θα καταλάβετε πώς σκέφτονται,αν σας καταλαβαίνουν τι τους λέτε. Το να ρωτάτε συνέχεια “do you understand me” είναι σχεδόν περιττό αφού τα παιδιά τις περισσότερες φορές θα σας απαντήσουν “yes” ακόμη κι αν δεν κατάλαβαν. Το ίδιο δεν κάναμε κι εμείς ως μαθητές?
§  Οικείο λεξιλόγιο:χρησιμοποιήστε λέξεις που τα παιδιά ήδη γνωρίζουν. Δε χρειάζεται να τους εντυπωσιάσετε με δύσκολο λεξιλόγιο. Μια καλή ιδέα είναι να χρησιμοποιείτε τα λεγόμενα cognates, λέξεις δηλαδή τις οποίες οι μαθητές θα καταλάβουν επειδή μοιάζουν με τη μητρική γλώσσα τους (L1),είτε λέξεις που ακούγονται είτε που γράφονται όπως λέξεις στη μητρική τους γλώσσα.
§  Οικεία θέματα: χρησιμοποιήστε θέματα που γνωρίζουν τα παιδιά για την ηλικία και το επίπεδό τους. Δε χρειάζεται να ασχοληθείτε και με την πυρηνική ενέργεια!!!!
§  Επαναλάβετε αυτά που είπατε: να τα επαναλάβετε όμως με άλλο τρόπο,με άλλες λέξειςνα παραφράσετε δηλαδή. Αυτό θα δώσει χρόνο στους μαθητές να καταλάβουν και να συνειδητοποιήσουν καλύτερα τη νέα γνώση.

§  Χρησιμοποιήστε intonation:δεν είναι ωραίο να μιλάτε με τον ίδιο μονότονο ρυθμό. Intonation σημαίνει να ανεβάζω και να κατεβάζω τη φωνή μου ανάλογα με αυτό που θέλω να τονίσω. Το ίδιο συμβαίνει όταν τονίζω κάποιες λέξεις περισσότερο. Προσέξτε τη διαφορά:
“Please WASH your hands after you have fed the cat”.
“please wash your HANDS after you have fed the cat”.
“Please wash your hands AFTER you have fed the cat”.

§  Αλλάξτε το στυλ ομιλίας σας: πιο συγκεκριμένα,
Ø   Μιλήστε με πιο αργό ρυθμό απ΄ότι μιλάτε συνήθως
Ø  Κάντε συχνές παύσεις για να σας παρακολουθούν ευκολότερα
Ø  Χρησιμοποιήστε περισσότερες κύριες παρά δευτερεύουσες προτάσεις
Ø  Στην αγγλική γλώσσα το κύριο νόημα εκφράζεται με τα σύμφωνα και όχι τα φωνήεντα. Προσέξτε λοιπόν να τα αρθρώνετε σωστά και κυρίως αυτά που είναι στο τέλος μιας λέξης.

§  Χρησιμοποιήστε όλες τις αισθήσεις: δείξτε αντικείμενα που υπάρχουν γύρω σας,ζωγραφίστε στον πίνακα,κάντε γκριμάτσες και παντομίμες,διαγράμματα,χάρτες,ακόμη και τα ίδια τα παιδιά…
§  Χρησιμοποιήστε σημάδια ομιλίας: χρησιμοποιήστε δηλαδή εκφρασούλες που βοηθάνε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τι θα ακολουθήσει ή τι προηγήθηκε και τι τους ζητείται να κάνουν π.χ “First of all”, “So far we have done…”, “Now we are going to do…”, “Now,listen carefully…”, “Now,watch carefully…”, “We are going to do THREE things now”. Είναι κάτι σαν τις πινακίδες που βρίσκουμε στους δρόμους για να μας βοηθήσουν να μάθουμε πού πάμε.
§  Χρησιμοποιήστε τη συνηθισμένη διαδικασία: μην αλλάζετε συχνά τον τρόπο που κάνετε το μάθημα. Στα παιδιά αρέσει να συνηθίζουν σε ένα συγκεκριμένο τρόπο. Τα πολλά πειράματα μόνο θα τους μπερδέψουν.
§  Πού στέκεστε?ο δάσκαλος συνήθως στέκεται μπροστά στον πίνακα όταν μιλάει σε όλη την τάξη. Όταν περπατάτε μην αναλύετε σημαντικά θέματα γιατί ίσως δεν μπορούν να σας παρακολουθήσουν εύκολα.
§  Δώστε σαφείς οδηγίες(instructions):είναι σημαντικό να μιλάτε με σαφήνεια όταν δίνετε οδηγίες. Μερικές φορές ίσως είναι καλό κάποιο παιδί να επαναλάβει αυτό που είπατε,τι ζητάει η άσκηση. Γράψτε στον πίνακα κάποιες οδηγίες αν χρειάζεται.

1 σχόλιο:

  1. Να σημειώσω ότι τα παραπάνω ισχύουν για όλους τους εκπαιδευτικούς και να προσθέσω ότι σημαντικό ρόλο παίζει και η εμφάνιση του/της εκπαιδευτικού.Αν και τα λάθη διαπιστώνονται από τις γυναίκες συναδέλφους-οι άντρες δεν έχουν και πολλά για να υποπέσουν σε παραπτώματα.
    Για αυτό να θυμάστε :"ήσυχα" χρώματα και στα ρούχα και στο μακιγιάζ(εμπνέουν ασφάλεια και ηρεμία),αποφύγη πόλλων κοσμημάτων(αποσπούν την προσοχή των μαθητών),διακριτικό ντύσιμο(ειδάλλως, το μυαλό τους δε θα είναι στο μάθημα).
    Γενικά,η ακολουθία στη διαδικασία είναι:ήρεμή φώνη-με μικρές διακυμάνσεις,σαφήνεια και ακρίβεια λέξεων,παραστατικότητα.
    Καλό κουράγιο σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή